Vervolgens is in 1998 de Concordiabuurt aangepakt, vooral de Fruitstraat. Hier is uitdrukkelijk zoveel mogelijk de situatie van 1926 weer teruggebracht. Dit om het stedenbouwkundige karakter van de buurt te benadrukken. Zo zorgvuldig mogelijk zijn toen aantallen auto's in verschillende situaties geteld om voldoende parkeerruimte te creëren. In overleg met de actieve bewoners is daar de huidige inrichting uit voort gekomen, die is krap, maar haalt de 0.3 norm wel.
Recent kwam de Studentenbuurt aan de beurt. In overleg tussen de gemeente en geïnteresseerde bewoners is ook daar besloten in hoofdzaak de situatie van 1926 weer te herstellen. Ook hier zijn zorgvuldig de huidige aantallen auto's geteld en daarbij bleek, dat het nieuwe inrichtingsplan de 0,3 norm haalt en in principe voldoende is voor het aantal auto's in de buurt.
De Bessemoerstraat wacht nog steeds op herinrichting. De Wijkvereniging Tuinwijk heeft m.b.t. de herinrichting van de Bessemoerstrook als eis ingebracht, dat dit ook een (beperkte) bijdrage aan het oplossen van parkeerknelpunten in de wijk zou moeten kunnen leveren. Daar liggen wat kleine kansen.
Wat nu, na alle parkeer-malaise geconstateerd te hebben, wél weer prettig is, is dat de Tuinwijk bij een uitstekend openbaarvervoersknooppunt ligt, het Noorderstation, waar een behoorlijke kans is dat straks trein, bus en tram samenkomen. Dit kan een dempend effect op het autogebruik- en bezit hebben. Misschien komen er daarbij nog initiatieven van bewoners tot ‘'auto-delen''? Er is ten slotte al een Greenwheels-parkeerplaats in de wijk.